Änglar


Igår gick jag in i syrummet och började på det mest kravlösa sätt att hantera mina tyger och trådar. Det resulterade i dessa fem änglakort. De är enkla och möjligen inte ens snygga, men det var roligt och skönt att vara därinne bland mitt material. Glädjen över att vilja utforska formen och inspirationen kom. Jag har ingen speciell relation till änglar, men jag tycker att det är en fin form.

Materialet är tyg och knappar från använda plagg, ett par byxor, ett förkläde och par gamla pyjamasbyxor (eller vad de haft för funktion, jag har fått dem). Mjuka och slitna. Det enda tyg som är oanvänt, men ändå gammalt, är det som korten ligger på i fotot.

Jag hittade några virkade dukar i soprummet för en tid sen, som jag tog vara på och tvättade. Inte något jag vill använda som duk, en av dem blev här änglavingar.

Kommentera

