Inchiekort

img_5057

Jag har ett gäng inchies, dvs pyttesmå kviltar, 1×1 inch eller 2,5 x 2,5 cm. De är roliga att göra och fina att titta på på nära håll, men sen då? De ligger i en liten ask för det mesta och kanske plockar jag fram dem någon gång och tittar på dem en stund.

Jag stötte på såna här små handgjorda akvarellpapper och tänkte att det kunde bli en fin inramning till en inchie. Så jag klistrade dem på akvarellpappret, som jag sen klistrade på ett kort.

Därefter är det fritt fram om man vill skriva något på baksidan, lägga i ett kuvert och skicka eller  om man vill nåla upp på väggen/anslagstavlan. Eller sätta i en liten ram.

img_5061

img_5066

10 stycken gjorde jag så här med. Har fortfarande flera kvar i asken.

img_5056

2 thoughts on “Inchiekort

Kommentera

